Blog

Testování zvedacího systému

Pro test zvedacího systému jsem si vyrobil model 1:1. 3D modelace Test ve skutečnosti

Modelace ve skutečnosti

3D model je sice super věc, ale u tohoto projektu nejde jen o pár svařených trubek jako na chopperu Takže je na řadě si to vše vymodelovat cvičně i v reálu… stačí výkres 1:1, stará krabice a lepidlo Díky tomu jsem vyřešil konstrukci několika míst rámu, na které přijdete teprve když ho vidíte v reálných…
Více

Dark Red Edition

Modely se postupně ladí na finální výkres k výrobě prototypu. Spousta věcí, které procházejí značným vývojem není na první pohled vidět, jako dopracovaný příhradový rám pod nádrží, L profilovaná přední část apod. Zde na zkoušku v hodně tmavé Dark Red Edici. Znovu s možností kryté a holé verze přední a zadní vidlice v klasickém a…
Více

Náhled do rodiny konceptů

V rámci jiného projektu je zde ukázka jak by mohla vypadat rodina vozidel Jawa2-3. Elektrická tříkolka vznikla pouze pro potřeby jiné virtuální prezentace, ale proč se nepodívat na toto spojení. Video zde:

Řešení přední vidlice

Konstrukce odpružení přední vidlice je navržena vlastním vahadlovým systémem a centrálním tlumičem.

Realizace stavby prototypu je na stole

Po dokončení předchozího projektu choppera „Longster“ je nyní už na reálném na stole v dílně stavba prototypu Jawa2 🙂

Řešení zadního hubless wheel

Zásadní inovační prvek prototypu bude zadní hubless wheel, které zároveň bude měnit geometrii motorky. Půjdeme cestou reálných zkoušek konstrukce a pak vybereme vhodnou dle funkčnosti. Zatím první bude tato.

Maketa 2D a úprava rozměrů

Je vytištěn nákres 1:1 pro reálné porovnání rozměrů. Díky skutečné maketě je znát, že je nutné jít s přední částí výše a dopředu, aby bylo docíleno optimální polohy a vešlo se do středu nádrže i sání. Po úpravě rozměrů je zde porovnání s klasickými i sportovními motocykly. Je tak znát, jak Variant systém opravdu udělá…
Více

Zakomponování pořízeného motoru do konceptu

Univerzálnost návrhu podvozku se potvrdila. Pořízený motor z BMW F650CS je zakomponován včetně designových žeber, která slouží i jako chladič oleje, který je i v rámu. Tento způsob, využití rámu jako olejové nádrže, využívalo i původní BMW Scarver ze kterého motor pochází. Imitace královské hřídele jako krytu vedení kabelů svíček (zde jsou 2 na válec)…
Více

Pořízení motoru z BMW F 650 CS Scarver a předního kola

Koncept má už svůj motor a představa se začíná zhmotňovat. Za zdroj prvních dílů na koncept díky: https://www.motopp.cz/index.html